Markedet for nettdating i Norge 2014:
Vekst på alle områder – i motsetning til den generelle trenden i Europa
Nordmenn er kjent for sin høye levestandard og nå tar de markedet for nettdating med storm. Den aktuelle markedsrapporten fra Nettdating-Eksperten.no viser akkurat dette – mens inntektene i de fleste land har stagnert, kan Norge skilte med en økning på 11,5 millioner kroner i løpet av de siste to årene.
Overvinner hindringene
"Man må være veldig dyktig hvis man skal klare å generere inntekter på det europeiske markedet for nettdating", sier Margareta Lund hos Den norske Nettdating-Eksperten. De norske tallene er således veldig tilfredsstillende med tanke på at tilbyderne av nettdatingtjenester har hatt en omsetningsvekst på 8 prosent de siste to årene, fra 142,5 millioner kroner i 2012 til 154 millioner kroner i 2014. Disse resultatene trosser nemlig den europeiske trenden, hvor omsetningen fortsetter å falle – selv i land som Frankrike og Storbritannia.
Stabil brukervekst
Markedet for nettdating i Norge har opplevd et stort oppsving når det gjelder medlemstall. En ny generasjon tilbydere av sosiale datingtjenester benyttet seg av den uformelle måten "å møte nye mennesker på" for å tiltrekke seg nye brukere og klarte å treffe brukerne i målgruppen 18+. Resultatet er at antallet norske single personer som leter etter en partner på nett har økt fra 65 000 til 515 000 brukere i måneden.
Utfordringen
Selv om sosiale datingnettsteder som Badoo og flørteapper som TINDER har oppnådd imponerende resultater på det norske markedet i løpet av kort tid, er de vanlige datingnettstedene fortsatt ledende når det gjelder omsetning.Margareta Lund forteller: "MATCH, SUKKER og MØTEPLASSEN er markedslederne i Norge. De nye spillerne må først bevise at de kan etablere seg i markedet."
Du kan laste ned en full versjon av undersøkelsen her:
Lignende online dating nyheter:
Beste Datingsider: Vurderinger | ||
---|---|---|
Kontaktannonser | Matchmaking | Sexdating |
Norsge nyheter nettdating | ||
---|---|---|
|
||
Lignende emner: | ||
|
||
|
||
|